هشدار به کشتارکنندگان غیرمجاز

هشدار به کشتارکنندگان غیرمجاز

هشدار به کشتارکنندگان غیرمجاز

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نسبت به فروش مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام در این استان هشدار داد و اظهار داشت: بزودی (شاید امروز) همراه با گشت‌‌های مشترکی با همکاری نیروی انتظامی، اجرائیات، شبکه بهداشت، دادستانی و فرمانداری‌ به سراغ آن‌ها می‌روند.
امید حاج‌محمدی، سلامت شهروندان را از هر چیزی مهم‌تر عنوان کرد و گفت: پس از ضبط موارد غیربهداشتی درخصوص دام و مرغ، عوامل آن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
ایشان با بیان اینکه نظارت‌های در حوزه دامپزشکی از هفته گذشته تشدید یافته، افزود: طی همین چند روز، 173 واحد مرغ فروشی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، جوانرود، روانسر، اسلام‌آباد غرب، صحنه و کرمانشاه پلمب شده است.
حاج‌محمدی به فعالیت سه کشتارگاه صنعتی، 10 کشتارگاه سنتی که 6 عدد از این تعداد مجهز به پیش‌سرد هستند و همچنین پنج کشتارگاه مرغ در استان اشاره و بیان کرد: تمامی موازین بهداشتی و شرعی در خصوص ذبح دام در این کشتارگاه‌ها رعایت می‌شود و هم‌اکنون نیز با توجه به شیوع کرونا ویروس 2 بار در روز هم کشتارگاه‌ها و هم خودروهای حمل بار، ضدعفونی می‌شوند.
وی ادامه داد: نیم درصد از طیور استصالی نیز در کشتارگاه‌های مرغ استان ضبط می‌شود تا محصولی کاملا بهداشتی به دست مردم برسد.
حاج‌محمدی گفت: کرونا ویروس بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، از انسان به انسان منتقل می‌شود از این رو سلامتی کارکنان کشتارگاه‌های استان برای ما خیلی مهم است که خوشبختانه هیچکدام از آن‌ها تا به امروز مبتلا با کویدو 19 نیستند.
این مسؤول در پایان از مردم خواست، گوشت و فرآورده‌های پروتئینی خود را به صورت بسته‌بندی از مراکز معتبر تهیه کنند و از کسانی که در زمینه کشتار غیرمجاز دام و مرغ فعالیت دارند به هیچ وجه خرید نکنند.
برای مشاهده مقاله ” خرید تضمینی جوجه بوقلمون بیوتی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نه =