واردات بی رویه گوشت قرمز

 واردات بی رویه گوشت قرمز

واردات بی رویه گوشت قرمز ، اختصاص ارز یارانه ای و پرداخت مشوق صادراتی را دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت در بازار اعلام کرد.

ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران ، درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی اظهار کرد: با توجه به توزیع نهاده های دامی نظیر کنجاله سویا و ذرت به مرغداران و دامداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، آرامش بر بازار نهاده های دامی حاکم است.

وی افزود: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 500 تومان و ذرت یک هزار و 170 تومان تحویل بنادر می شود که در نهایت با احتساب 120 تومان کرایه حمل در اختیار مرغدار و دامدار قرار می گیرد.

مقدسی با انتقاد از نوسان نرخ جو و یونجه در بازار گفت: باتوجه به افزایش نرخ جهانی، قیمت جو و یونجه دستخوش تغییر و تحولات قرار گرفته است و انتظار می رود دولت با گذاشتن این کالاها در گروه یک و اختصاص ارز یارانه ای از نوسان قیمت در بازار جلوگیری کند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را 1759 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که وزیر صنعت، معدن  و تجات بدون امضای وزیر جهاد کشاورزی نرخ مصوب هر کیلو شیرخام را 1500 تومان اعلام کرد که این نرخ مورد رضایت دامداران نیست.

با توجه به افزایش هزینه های تولید، وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش 18 درصدی قیمت شیر خام بود که متأسفانه این نرخ مورد موافقت قرار نگرفت و در نهایت  اعلام افزایش 9 درصدی نرخ شیرخام از سوی وزیر صنعت به معنای پرداخت تورم از جیب دامدار است.

مقدسی در بخش دیگر سخنان خود قیمت تمام شده هر کیلو دام زنده را 18 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که متوسط قیمت هر کیلو دام گوساله از دامدار 16 تا 17 هزار تومان است.

وی در پایان واردات بی رویه گوشت قرمز، اختصاص ارز یارانه ای و پرداخت مشوق صادراتی را دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت در بازار اعلام کرد.

 

برای مشاهده خبر ” کشور ایران بزرگترین واردکننده گوشت در منطقه ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =