پلاک کوبی استان گلستان رو به اتمام است

پلاک کوبی استان گلستان رو به اتمام است

پلاک کوبی استان گلستان رو به اتمام است

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: از ابتدای شروع طرح ملی پلاک کوبی اجباری دام از تیر ۹۸ تاکنون ۹۵ درصد از ۲ میلیون و ۷۸ هزار راس دام‌ سبک و سنگین موجود این استان پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری شدند.
رحمت الله سمیعی  صاحبان پنج درصد دام باقی مانده گلستان که هنوز اقدام به پلاک کوبی و هویت گذاری دام خود نکردند باید هرچه سریعتر نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.
وی با اشاره به اهداف طرح ملی هویت‌گذاری دام‌ها یادآور شد: اجرای این طرح که مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون نظام دامپروری کشور است به‌ منظور ردیابی، مالکیت و جلوگیری از قاچاق دام، بهبود گله و کنترل سلامت دام و غذای انسان، اصلاح نژاد، امنیت سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه نهاده‌های دامی اجرا می‌شود.
سمیعی اضافه کرد: از این پس توزیع هرگونه نهاده دامی یارانه‌ای صرفا براساس تعداد دام (گاو، گوسفند، بز، گاومیش، اسب و شتر) پلاک کوبی و هویت گذاری شده در گلستان انجام خواهد شد ضمن اینکه جابجایی و خرید و فروش دام فاقد پلاک قاچاق محسوب می‌شود.
گلستان با این تعداد دام از استان‌های برتر در تولیدات دامی کشور به شمار می‌رود.
در گلستان به‌جز ۷۶۰ هزار دام سبک جامعه عشایری اعم از اکراد خراسان و ترکمن بومی، یک میلیون و ۸۵۰ راس دام سبک و ۳۴۶ هزار راس دام سنگین دیگر وجود دارد.
طبق گزارش مسوولان سازمان جهادکشاورزی گلستان، دامداران استان سالانه ۳۶۸ هزار تن شیر خام و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند که از حیث تولید شیر، گلستان رتبه نهم و از نظر تولید گوشت قرمز در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.اکنون استان گلستان با داشتن ۶۲۰ هزار هکتار کشتزارهای متنوع، ۳۴ هزار هکتار باغ مثمر و ۸۶۳ هزار هکتار مراتع از جمله استان‌های مستعد ایران در ایجاد و توسعه دامپروی محسوب می‌شود.

برای مشاهده خبر “ رابطه قطعی بنزین و کمیابی مرغ ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 1 =