گوشت 5 دلاری چرا 100 هزار تومان؟؟

گوشت 5 دلاری چرا 100 هزار تومان؟؟

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: مشخص نیست چرا گوشتی که به قیمت کیلویی پنج دلار وارد می‌شود در نهایت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
محمدرضا مرتضوی : افزایش قیمت برخی از کالاهای تولید داخل در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است ، چراکه تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه خود از داخل و خارج کشور با افزایش قیمت مواجه هستند . برای مثال قیمت گندم برای واحدهای صنعتی معادل ۱,۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده که در نتیجه آن قیمت آرد گندم نیز از ۱۱۰۰ به ۲,۳۰۰ تومان رسیده است.
ایشان افزودند دولت می‌گوید که ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی هزینه کرده که باید بررسی شود چرا سوبسید دولتی به دست مردم نرسیده است.
او همچنین عملکرد وزارت جهاد کشاورزی را در زراعت خوب، اما در تجارت ضعیف توصیف کرد و گفت : باید مشخص شود که چرا گوشتی که به قیمت کیلویی پنج دلار وارد کشور می‌شود در بازار به قیمت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با ادعای اینکه رشته نظارت و تنظیم بازار از دست دولت خارج شده، اظهار کرد : راه حل خروج از مشکلات این است که دولت طی جلسه‌ای با کارشناسان، روشی را که برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته بررسی کند .
ایشان افزودند : اگر قراراست با روش متمرکز دراقتصاد عمل شود ، باید یک سیستم متمرکز و پاسخگو تشکیل شود ، اما در حال حاضر کسی پاسخگو نیست. از طرف دیگر در شرایط فعلی همه چیز با سیستم‌های کامپیوتری قابل کنترل است که می‌توان در یک سیستم متمرکز از آن‌ها استفاده کرد.

 

برای مشاهده اخبار ” داستان کاهش قیمت مرغ ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =