ارزیابی سندروم نشت روده ای

ارزیابی سندروم نشت روده ای ( قسمت سوم )

ارزیابی سندروم نشت روده ای ( قسمت سوم )

 

پاتوژن ها:

کوکسیدیوز باعث افزایش التهاب روده، کاهش طول پرزها، اختلال در جذب مواد مغذی و افزایش پروتئین های پلاسما می شود، کمپیلوباکتر و سالمونلا هر دو بر ساختار پرزهای دستگاه گوارش تاثیر می گذارند و التهاب روده را افزایش می دهند. مشابه مدل‌های باکتریایی که می‌توانند باعث التهاب روده و افزایش IP شوند، سموم باکتریایی نیز ممکن است باعث ایجاد استرس در GIT شوند.

5)گرسنگی

جوجه‌های گوشتی برای مصرف خوراک و رشد زیاد پرورش داده شده‌اند، بنابراین دور نگه داشتن آنها از غذا می‌تواند استرس را با تاثیر بر عملکرد روده، از جمله افزایش IP ایجاد کند. در مطالعاتی که انجام شده، پرندگانی از سویه های کاب یا راس در سنین مختلف (7 تا 38 روز پس از جوجه کشی) مورد استفاده قرار گرفتند، که نشان داد گرسنگی یک عامل استرس زای قوی است و می تواند IP را در اکثر شرایط افزایش دهد.

اقدامات موثر برای کاهش نشت پذیری روده

درشت مغذی ها و ریز مغذی ها

گلوتامین، گلوتامات، سیستئین، آرژنین و گلیسین از جمله اسیدهای آمینه ای هستند که سنتز پروتئین را در سلول های اپیتلیال از طریق مسیرهای سیگنالینگ مختلف افزایش می دهند و بنابراین ممکن است در پاسخ های دفاعی روده و عملکرد اتصالات بین سلولی نقش داشته باشند.

بتائین

بتائین برای بهبود سلامت دستگاه گوارش از طریق مکانیسم‌های مختلف، از جمله بهبود مورفولوژی روده، تأثیرگذاری بر تنظیم اسمزی و به عنوان یک دهنده عامل متیل، شناخته شده است.

افزودنی ها

ویتامین های A و D تاثیر مثبتی بر بهبود ضعف سلول های پوششی در اکثر نقاط بدن به خصوص سلو های پوششی بافت روده دارند.

استفاده از آنزیم های مناسب برای کاهش اثرات پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای پیشنهاد می شود. تاثیر مثبت پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها بر یکپارچگی روده، از طریق مکانیسم‌های حذف رقابتی یا سرکوب تکثیر گونه‌های میکروبی مضر مشاهده شده است، همچنین، در مطالعه دیگری انتقال کمپیلوباکتر از روده به کبد با استفاده از پروبیوتیک ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

عدم استفاده از ترکیبات غیر استروئیدی مثل آسپرین نیز تاثیر مثبتی در کاهش IP دارد.

 

برای مشاهده خبر ” ارزیابی سندروم نشت روده ای ( قسمت دوم ) ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 10 =