اولویت حمایت با مرغ بومی

اولویت حمایت با مرغ بومی

اولویت حمایت با مرغ بومی

 

مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی گفت: خرید حمایتی و ذخیره سازی نژاد مرغ آرین (بومی) و حمایت از پرورش دهندگان آن در اولویت برنامه‌های کاری این شرکت است.
در همین راستا خرید مقدار ۲۷۰ تُن با مرغداران پرورش دهنده نژاد آرین عقد قرارداد شده و در حال کشتار و انتقال به سردخانه شرکت است.
مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی با بیان اینکه این مرغ‌ها با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۶۳۴ هزار و ۸۰۰ ریال در حال خریداری است، اظهار کرد: نژادهای دیگر مرغ گوشتی در استان از طریق اتحادیه‌ها خریداری می‌شود.
قربان نژاد ادامه داد: همواره باید به دنبال صیانت از ذخایر ژنتیکی کشور باشیم و طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی باید به دنبال اشاعه پرورش مرغ نژاد آرین در کشور بود چرا که این مساله می‌تواند در حوزه ذخایر ژنتیکی ما را به خود اتکایی و صادرات برساند.
وی با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ گرم در این استان بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ تُن در روز است، اضافه کرد: ذخیره سازی مرغ منجمد در سطح استان به میزان کافی انجام گرفته و این شرکت آمادگی لازم را برای کنترل قیمت‌ها با نظر تنظیم بازار استان و توزیع مرغ منجمد دارد.
مدیرکل امور پشتیبانی دام آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار مناسب و کمتر از قیمت مصوب است گفت: مشکلی از نظر تهیه و توزیع وجود ندارد.
آذربایجان غربی دارای بیش از ۷۴۰ واحد مرغ گوشتی است که روزانه بیش از ۲۵۰ تُن گوشت گرم مرغ تولید و علاوه بر تامین بازار استان، مرغ مازاد مصرف را به استان‌های همجوار ارسال می‌کنند.
برای مشاهده خبر ” ضرورت صادرات مرغ ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =