بررسی وضعیت حمل و نقل طیور با ردیاب

بررسی وضعیت حمل و نقل طیور با ردیاب

بررسی وضعیت حمل و نقل طیور با ردیاب

 

دو سال تحقیق و پژوهش تیم کانادایی کارشناسان سلامت حیوانات در نهایت منجر به توسعۀ سیستم نظارتی الکترونیک با عنوان Transport Genie شده است؛ سیستمی که در هر لحظه قادر است وضعیت دام و طیور و هوای داخل ماشین حامل را نظارت کند.
خانوم جنیفر مک تاویش رئیس هیأت ائتلافی سلامت حیوانات کانادا در این خصوص گفت: “به همراه داشتنِ این ابزار برای رانندگان ماشین های حامل دام و طیور الزامیست تا بتوانند سلامت و وضعیت رفاهی آنها را در لحظه چک کنند.”
شرایط نظارتی و تطابق با قوانین
سیستم Transport Genie از طریق سنسورهای هوشمندش قادر به نظارت بر وضعیت دام و طیور داخل ماشین حمل و نقل است و این اطلاعات را در اختیار راننده و همینطور سایر افرادی که خواستار این اطلاعات هستند قرار می دهد تا هر حرکت فوری که لازم است در اسرع وقت صورت گیرد.
سنسورها درجۀ حرارت و میزان رطوبت داخل فضایی که دام یا طیور هستند را ثبت می کند؛ محققین هنوز مشغول کار هستند تا سطح دی اکسید کربن و آمونیاک را نیز ثبت کنند.
بررسی وضعیت حمل و نقل طیور با ردیاب
این دستگاه همچنین میزان دمای خارج از کانتینر، میزان رطوبت و سرعت باد را نیز ثبت می کند. علاوه بر این، تعداد ترمزهایی که راننده می گیرد، میزان سرعت و طول زمان استراحت و توقف راننده نیز نظارت می شود که در انطباق یافتن با قوانین جدید حمل و نقل دام و طیور در کانادا بسیار نقش دارد.
به عنوان مثال، یکی از تغییراتی که در مورد قوانین مربوط به حمل و نقل دام و طیور صورت گرفته کوتاه تر کردنِ حداکثر مدت زمان بی غذا بودنِ جوجه ها به 28 ساعت و بی آب ماندن به 24 ساعت است؛ که این مدت زمان پیش از این 36 ساعت و از زمان بارگیری اولین جوجه تا تخلیۀ بارِ آخرین جوجه بود.
آماده سازی برای استفاده در صنعت
تیم کارشناسان و محققین Transport Genie بر روی توسعۀ این سیستم هستند تا در عین محکم و قوی تر بودنِ سیستم قیمتی کمتر داشته باشد و قابل استفاده بر روی اکثریت ماشین های حمل باشد.
برای مشاهده خبر ” حلال در مسیر جهانی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =