سبوس و اهمیت آن در زندگی

سبوس و اهمیت آن در زندگی قسمت چهار

سبوس و اهمیت آن در زندگی قسمت چهار

 

 

آردک برنج

آردک برنج  حاصل تراشیده شدن لایه رویی برنج  میباشد (درصد برنج و تراشه های برنج در این نوع سبوس زیاد بوده) که بسیار چربتر و نرم تر از سبوس برنج دوبار کوب می باشد. چربی این نوع سبوس به حدی زیاد است که وقتی آن را در دست مچاله میکنید این سبوس به هم می چسبد.آزمایشات نشان می دهد که ارزش غذایی آردک برنج و سبوس گندم تقریبا برابر بوده و بلاوه به دلیل قیمت مناسب و مقرون بصرفه تر در جیره ی غذایی دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد طی تحقیقات انجام شده بر روی گاوهای شیرده نتایج نشان می دهد که میزان شیری گاوهایی که از آردک برنج استفاده می کنند با شیر گاوهایی که از سبوس گندم استفاده می کنند برابر است.

سبوس مخلوط یا ترکیبی

شامل  سبوس آردک 30%و سبوس دوکوب کامپیوتری70% است، در واقع این نوع سبوس محصول دستگاههای مدرن شالیکوبی است. در این نوع سبوس دانه های ریز برنج نیز وجود دارد و به عنوان جایگزین کمکی سبوس  گندم مورد استفاده قرار می گیرد

سبوس دوکوب سنتی(سبوس برنج درشت )

 این سبوس از لایه  بیرونی برنج با استفاده از دستگاه های قدیمی تشکیل شده که با توجه به روش تولید به انواع کامپیوتری و سنتی تقسیم می گردد این نوع از سبوس اگر چه ارزش غذایی بالایی ندارد اما با توجه به قیمت پایین ان مورد توجه جیره نویسان و کارخانه های خوراک سازی دام و طیور قرار می گیرد.
برای مشاهده مقاله ” سبوس و اهمیت آن در زندگی قسمت سوم ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =