ضد عفونی کردن سالن بلدرچین

ضد عفونی کردن سالن های پرورش بلدرچین :

در پرورش بلدرچین و یا هر پرورش دامی و آبزی و طیور ، می بایست سالنی تمیز و ضد عفونی در هر دوره را داشته باشیم تا به بهره وری خوبی دست پیدا کنیم . در طیور چند روش برای ضد عفونی کردن سالن وجود دارد ، شرایط ضد عفونی کردن سالن می بایست سالن تخلیه باشد تا مراحل ضد عفونی کردن را پیش گرفت و انجام داد . در پرورش پرواری که در بستر صورت می پذیرد ، می بایست بعد از کشتار انجام شود که مراحل آن به شرح ذیل می باشد :

1 _ تمیز کردن کف بعد از خارج کردن ( فروش ) بلدرچین که با یک بیل و فرغون صورت می پذیرد . در نظر داشته باشید کود بلدرچین هم خریداران خاص خودش را دارد و شما میتوانید کود ها را در گونی کرده و در محلی دور تر از فارم نگهداری نمایید .

نکته : توجه داشته باشید که شما فقط تا زمان رسیدن پرنده های جدید زمان برای نگهداری دارید که این زمان بیش از 3 روز نیست ، که از شما به صورت تنی خریداری میکنند و مصرف باغی و گل خانه ای دارد .

2_ بعد از پاک سازی محل و جمع آوری کود ها ، محل رو با دستگاه پمپاژ و سم پاشی دیوار هارو شستشو با آب خالی با فشار انجام میدیم و هم چنین کف رو

3_ برای ضد عفونی کردن دما رو تا 40 – 50 درجه گرم میکنیم برای مدت زمان 8 ساعت ، بعد از این کار برای ضد عفونی کردن چندین راه وجود داره ، از آجر دودزا ، بخور ، فرمالئید ، فرمالین و . . . که در ادامه هریک رو توضیح و نحوه استفاده رو با شما به اشتراک خواهیم گذاشت .

از فواید ضد عفونی کردن سالن ، تمیز کردن و پاک سازی فارم جهت جوجه ریزی نوبت آینده است ، شما با ضد عفونی کردن سالن تمامی میکروب ها ، قارچ ها ، باکتری ها ، انگل ها و . . . را از بین میبرید و پرنده های آینده رو بیمه میکنید از نظر سلامت اولیه

برای مشاهده مقاله ” نکات پرورش بلدرچین ” کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =