ضرورت صادرات مرغ

ضرورت صادرات مرغ

ضرورت صادرات مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کیفیت مطلوب مرغ تولیدی استان، گام برداشتن در حوزه صادرات را از نیازهای اساسی برای توسعه این صنعت برشمرد.
مسعود احمدی با اشاره به وضعیت بازار مرغ و تولید ۱۱ درصد گوشت سفید در استان اظهار داشت: همچنین ۳۰ درصد زنجیره تولید مرغ و طیور و مرغ مادر در استان وجود دارد.
در دنیا هشت مرکز لاین وجود دارد و جمهوری اسلامی با احیای مرغ لاین بابلکنار، امنیت غذایی برای کشور رقم زده است و در گذشته در زمینه تأمین مرغ مادر و اجداد با موانع و تحریم روبرو بودیم.
وی با اظهار این که برنامه توسعه اصلاح ژنتیکی نژاد آرین پلاس یک و دو در دستور کار قرار دارد، گفت: مازندران قطب تولید به شمار می‌رود و با توجه به شرایط مطلوب، جایگاه خوبی برای پرورش طیور گوشتی دارد.
احمدی به نقش استان در تنظیم و تعادل بازار تهران اشاره و اضافه کرد: شبانه روز هزار تن مرغ زنده در استان کشتار می‌شود و روزانه ۲۰۰ تن مرغ به میدان بهمن تهران ارسال می‌شود.
معاون تولید بهبود دامی میزان مصرف روزانه مرغ را ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن بیان کرد و گفت: حذف ارز ترجیهی سبب از بین رفتن واسطه‌ها شد و نهاده‌ها از طریق سیستم و سامانه‌ها بین مرغداران توزیع می‌شود.
وی با تاکید براین که باید نسبت به صادرات مرغ برنامه ریزی شود، گفت: کیفیت مرغ استان نسبت به سایر مناطق کشور بهتر و مطلوب‌تر است و باید نسبت به صادرات آن اقدام شود.

وی به تولید مرغ سبز در برخی واحدهای تولیدی در استان اشاره کرد.

برای مشاهده خبر ” عدم تناسب قیمت پرورش و فروش ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هجده =