عدم نیاز به واردات گوشت

عدم نیاز به واردات گوشت

عدم نیاز به واردات گوشت

 

مدیر عامل اتحادیه دام گفت: با حمایت از تولید داخل، دام زنده و گوشت به قیمت منطقی به دست مصرف کننده می‌رسد و نیازی به واردات نیست.
افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک از رکود بازار دام خبر داد و گفت: علی رغم گذشت ۲ ماه از مصوبه شورای قیمت گذاری برای صادرات، اما تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است.
واردکنندگان در غیاب تولیدکنندگان با بازارگردانی اقدام به واردات گوشت می کنند که با این وجود تولید در ورطه نابودی قرار می گیرد.
صدردادرس متوسط قیمت هر کیلو دام در سطح کشور را ۵۷ هزار تا ۵۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت درب کشتارگاه ۱۲۰ هزار تا ۱۲۵ هزار تومان است که با احتساب ۱۰ درصد سود با نرخ ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان باید بدست مصرف کننده برسد، عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی و ناشی از مشکلات توزیع در سطح بازار است.
بارها اعلام کرده ایم که در توزیع بازار محصولات کشاورزی از جمله گوشت مشکلات متعددی وجود دارد به طوریکه تولیدکننده به حق قانونی خود نمی رسد و مصرف کننده با قیمت عادلانه به مواد غذایی دسترسی پیدا نمی کند.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی تنها مربوط به تولید نیست، گفت: امنیت غذایی در بحث توزیع حائز اهمیت است به طوریکه تولیدکننده با عرضه محصول به قیمت عادلانه و مصرف کننده با خرید به نرخ منطقی به امنیت می رسد که در شرایط فعلی مصرف کننده و تولیدکننده امنیت ندارند.
وی در واکنش به واردات گوشت بیان کرد: در شرایط فعلی که دامداران با مازاد انباشت دام روبرو هستند، واردات ضربه مهلکی به تولید داخل می زند، درحالیکه با حمایت از تولید داخل، محصول به قیمت منطقی به دست مصرف کننده می رسد.
صدر دادرس با بیان اینکه دام های سبک لاغر زیادی در واحدهای دامداری انباشت هستند، گفت: با توجه به عدم تامین نهاده ناشی از گرانی و کمبود علوفه در مرتع به سبب شرایط خشکسالی، دام ها پروار نشدند که با این وجود سرمایه ملی کشور به دلیل سوء مدیریت در حال نابودی است.
به گفته وی، علی رغم درخواست های مکرر و تشریح شرایط کشور برای مدیران کمیته ها، اما اقدامی برای خرید حمایتی دام صورت نگرفته است.
این مقام‌مسئول قیمت تمام شده هر کیلو دام زنده را بالای ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر آخرین برآوردها در تیرماه، قیمت تمام شده هر کیلو دام ۱۰۰ هزار تومان بود که با افزایش مجدد قیمت سبوس، یونجه، کاه و ذرت علوفه ای مسلما قیمت تمام شده به بالای ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.
صدردادرس با اشاره به راهکار ارتقای قدرت خرید خانوار همزمان با افزایش قیمت دام و گوشت بیان کرد: در صنعت دامپروری یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۳ میلیون نفر اشتغال غیر مستقیم دارند که به دلیل افزایش هزینه های تولید، راهی جز اصلاح قیمت وجود ندارد و از طرفی دولت برای جلوگیری از حذف گوشت از سبد خانوار باید اقدام به پرداخت یارانه کند.
اسفند سال گذشته اتحادیه عشایری، اتحادیه دامداران و دام سبک راهکارهایی به مسئولان به دلیل شرایط بارش و کمبود علوفه دادند چرا که در بحران ها اثبات شده که هزینه پیشگیری کمتر از درمان است، بدین منظور مسئولان از ابتدا باید به فکر این موضوع بودند که متاسفانه به هشدارها بی توجه بودند و بحران که رسیدیم به فکر راه حل افتادند و به عبارت دیگر طی سال های اخیر وزارت جهاد کشاورزی تنها به فکر روزمرگی بود و اقدام مدیریتی برای تولید در سال های آینده نداشت.
برای مشاهده خبر ” افزایش تولید جوجه تخم گذار ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 18 =