ممنوعیت پخش گوشت خارج از کشتارگاه

دکتر صیاد غلامی، مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را 2 وظیفه اصلی دامپزشکی دانست و افزود:

در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است ممنوعیت پخش گوشت و هیچ گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف بشدت برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به امکان شیوع بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال، پیشگیری را مهم ‌ترین موضوع در ارتباط با این بیماری عنوان کرد.
وی تب کریمه کنگو را یک بیماری مشترک بین انسان و دام بیان کرد و افزود: در ایران بیش‌ترین موارد ابتلا به این بیماری از طریق ذبح غیربهداشتی دام و تماس با لاشه دام های آلوده بوده است.
او بیان کرد: ممنوعیت پخش گوشت که خارج از شبکه مجاز کشتار عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها وجود ندارد.
او یادآوری کرد که مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.
وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند.
مدیرکل اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه کشتارهای غیرمجاز در شهر کرمانشاه به وفور مشاهده می شد، گفت: با هماهنگی مدیریت مراکز بهداشت و دامپزشکی و اداره اجرائیات شهرداری و هماهنگی با مقام قضایی مقرر شد که ادارات مرتبط براساس ماده 88 قانون مجازات اسلامی، ماده 13 اصلاح مرکز بهداشت، ماده 5 قانون دامپزشکی و بند 20 ماده 50 قانون شهرداری ها این سه اداره با هماهنگی و دستور مقام قضایی نسبت به جلوگیری و جمع آوری کشتارگاه های غیرمجاز و غیربهداشتی که تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می شود، اقدام و گزارش آن را به مراجع قضایی ارسال نمایند.
ناصری افزود: در این راستا مرجع قضایی طی دستوری کتبی به تمام کلانتری های سطح شهر اعلام و ابلاغ کرده که با این سه اداره برای جلوگیری و جمع آوری لوازم غیرمجاز و ضبط لوازم که با آن کشتار غیرمجاز صورت می گیرد اقدام و آنها را جلب و به مرجع قضایی معرفی نمایند.
کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 150 هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 25 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
برای مشاهده مقاله ”  نکات کلیدی نگهداری فارم ” کلیک نمایید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =