نکات ضروری برای داشتن گوساله بهتر ( قسمت اول )

نکات ضروری برای داشتن گوساله بهتر ( قسمت دوم )

نکات ضروری برای داشتن گوساله بهتر ( قسمت دوم )

 

اهمیت مواد معدنی
تحقیقات نشان داده اند که مکمل های معدنی نیز در تغذیه بسیار مهم است. زمانی که به گاوها بیش از حداقل میزان  مورد نیاز آن ها در طول بارداری مواد معدنی داده می شود، گوساله ها عملکرد بهتری دارند.
بونرت می گوید: «در طول سه ماهه آخر، گروهی از گاوها را داشتیم که نیازهایشان به مواد معدنی برطرف شده بود و دو گروه دیگر ، دو برابر بیشتر از نیازشان مس، روی، منگنز و کوبالت دریافت کردند. یکی از آن گروه ها ، منابع ارگانیک  و دیگری مواد معدنی غیرارگانیک دریافت کردند.
وی گفت: «بعد از زایمان، تمامی گوساله ها در زمان از شیر گرفتنشان به همان شکل مدیریت شدند. ما متوجه شدیم که گاوهایی که مواد معدنی ارگانیک دریافت کرده اند ، گوساله هایشان 50 پوند بیشتر از گروهی وزن داشتند که به اندازه مورد نیازشان مواد معدنی دریافت کرده بودند. گروهی که مواد معدنی غیرارگانیک دریافت کرده بودند ، گوساله هایشان 25 پوند بیشتر از گروه تحت کنترل وزن داشتند». دلیل افزایش وزن بیشتر در موارد مصرف مواد معدنی ارگانیک  شاید این بوده است که این مواد معدنی سریعتر جذب می شوند و بدن آن ها را با سرعت بیشتری مصرف می کند.
ما اطلاعات کافی برای حمایت از این تئوری نداریم اما این امکان وجود دارد که به عنوان یک صنعت، احساس خوبی در مورد نیازهای کنونی گاو باردار و جنین در حال رشد به مواد معدنی نداشته باشیم.
در گذشته، ما فقط به نیازهای گاو به مواد معدنی توجه کرده ایم اما تحقیقات ما و سایرین نشان می دهد که نیازهای گاو به مواد معدنی ممکن است در اواخر دوران بارداری اش بیشتر باشد و این امر بر عملکرد آن اثرگذار است.
جنین هم نیاز زیادی به مواد معدنی دارد. نه تنها وزن گاوهایی که مواد معدنی بیشتری دریافت می کنند بالاتر است بلکه سلامتی آن ها نیز بیشتر است. در گوساله های به دنیا آمده از گاوهایی که دو برابر بیشتر از گاوهای تحت کنترل مکمل مصرف کرده اند ، بیماری تنفسی گاو (BRD) کمتر اتفاق افتاد و در این میان ، گروهی که مواد معدنی ارگانیک دریافت کردند ، بهترین گروه بودند. عملکرد سیستم ایمنی وابستگی زیادی به مصرف مواد معدنی کم با مقدار مناسب دارد.
بونرت گفت: «مسئله جالب توجه این بود که استفاده از این مکمل ها فقط در 90 روز آخر بارداری بوده است، اما این جایگزینی بر روی سلامت گوساله ها در زمان تولد تاثیر زیادی داشته است. ما این گوساله ها را به خوراندگاه بردیم. آن ها سلامتیشان را به خوبی حفظ کردند و  وزنشان افزایش یافت.»

مکمل های چربی
وی اظهار داشت: «در مورد مکمل های غذایی گاوهای باردار ، می توانیم اسیدهای چرب دارای حلقه اشباع نشده را در اواخر بارداری امتحان کنیم. به نظر می رسد که مکمل های چربی نیز مانند مواد معدنی در افزایش وزن و سلامت گوساله ها نقش دارند اما ظاهرا تاثیر آن ها زیاد نبوده است».
بونرت گفت: «ما تصمیم داریم که در آینده مطالعات بیشتری در این زمینه داشته باشیم زیرا مشاهده کردیم که بدن این گوساله ها ویژگی های بهتری دارند و وزن آن ها نیز کمی بیشتر است  و همه این ها به سلامت بیشتر گوساله ها کمک می کند».

برای مشاهده خبر ” نکات ضروری برای داشتن گوساله بهتر ( قسمت اول ) ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =