هزینه افزایش قیمت نان از جیب دام دار و مرغ دار

هزینه افزایش قیمت نان از جیب دام دار و مرغ دار

هزینه افزایش قیمت نان از جیب دام دار و مرغ دار

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران در مورد نان خور شدن دام‌ها گفت: هم اکنون قیمت آرد ۹۰۰ تومان است و سبوس به ۱۲۵۰ تومان افزایش یافته است. این باعث خواهد شد که برخی برای تهیه کنسانتره از آرد بجای سبوس استفاده کنند و یا حتی نان که ارزان‌تر است را به دام‌های خود بدهند. وی در مورد عوارض استفاده آرد در کنسانتره برای دام‌ها گفت: این باعث خواهد شد دام دچار بیماری اسیدوز شود.
در ۲۶ مرداد ماه سال جاری بود که حسن حنان، قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران، با ارسال نامه‌ای به مدیران شرکت غله و دفاتر نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان‌ها با موضوع اصلاح قیمت سبوس در سامانه فروش آرد اعلام کرد: «به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۱۱۳۸۷۲ مورخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص اصلاح قیمت سبوس ارسال می‌شود. مقتضی است، دستور فرمایید، سبوس زیرچانه‌ای و سبوس حاصل از انواع گندم یارانه‌ای (۶۶۵۰ ریالی) نیمه یارانه‌ای (۹۰۰۰ ریالی) صنف و صنعت (۱۸۵۰۰ ریالی) با متوسط قیمت ۱۲۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم از طریق سامانه فروش آرد تهیه و توزیع شود. لازم به ذکر است، نظارت بر حسن اجرا و تحویل بموقع سبوس تولیدی کارخانجات بر عهده آن شرکت است.»
قیمت سبوس در کمتر از یک سال ۱۰۰ درصد رشد داشته است
این باعث ضرر و زیان به دامداران خواهد شد. من به کارخانه‌های آرد حق می‌دهم که به دلیل افزایش هزینه هایشان به دنبال افزایش قیمت سبوس باشند، اما این انتقاد را به ستاد تنظیم بازار دارم که چرا با ما قیمت شیر را بر مبنای سبوس ۱۱۰۰ تومانی می‌بندد و بعد از چند ماه دوباره این قیمت را به ۱۲۵۰ تومان افزایش می‌دهند؟ حالا پرسش این است که چرا دولت چنین کاری می‌کند؟ به این خاطر است که دولت نمی‌خواهد هزینه‌ای را از قِبَل افزایش قیمت آرد و سپس افزایش قیمت نان، پرداخت کند و این هزینه را از جیب دامدار و مرغدار می‌گذارد!
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ضمن تأکید بر این که ۳۰ درصد کنسانتره دام سبوس می‌باشد گفت: دولت یک بار در زمستان سال گذشته قیمت سبوس را از ۵۲۰ تومان به ۸۴۰ تومان افزایش داد و حالا باز همین قیمت ۸۴۰ تومان را به ۱۲۵۰ تومان افزایش داده که این نشان می‌دهد قیمت سبوس در کمتر از یک سال ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

برای مشاهده خبر ” واردات مرغ عملی ضد مرغداران ” لطفا کلیک نمایید .

شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 15 =