همچنان سود در جیب دلاهای گوشت

همچنان سود در جیب دلاهای گوشت

همچنان سود در جیب دلاهای گوشت

 

سعید سلطانی سروستانی با انتقاد از بازار سیاه نهاده‌های دامی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت کنجاله سویا به بیش از ۱۵ هزار تومان و قیمت کلزا به ۱۰ هزار تومان افزایش یافته که قیمت تمام شده شیر و گوشت را تحت تاثیر خود قرار داده است.
همچنان سود در جیب دلاهای گوشت
او با‌اشاره به اینکه نهاده‌های دامی، ۷۰ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می‌دهند، افزود: قیمت تمام شده شیرخام بالاتر از رقمی است که ستاد تنظیم بازار مصوب کرده که با ادامه این روند صنعت دامپروری در معرض نابودی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل اتحادیه دامداران با‌اشاره به اینکه لبنیات ارزان‌ترین ماده خوراکی در دسترس خانوار است، بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی با اعمال نظارت دقیق باید نهاده‌ها را در اختیار دامداران قرار دهند تا قیمت تمام شده به نرخ قبل بازگردد، در غیر این صورت مشکلات تامین علوفه همچنان به قوت خود باقی است. اگر مسئولان ذی ربط تمهیداتی برای تامین علوفه نیندیشند، تمامی زحمات صنعت دامپروری طی سال‌های بعد از انقلاب به هدر می‌رود.
سلطانی سروستانی قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیرخام را بالای پنج هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خرید هر کیلوگرم کنجاله سویا با نرخ ۱۵ هزار تومان و هر کیلوگرم کلزا با نرخ ۱۲ هزار تومان، قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیرخام با احتساب ۱۰ درصد سود برای دامدار 5800 تومان است.
وی نرخ منطقی هر کیلوگرم دام سبک گوسفند را ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم‌اکنون هر کیلوگرم دام زنده با نرخ کمتر از ۴۲ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود که دامدار به سبب پایان دوره پرورش و افزایش هزینه‌های سربار به ناچار دام خود را عرضه می‌کند.
مدیرعامل اتحادیه دامداران، قیمت هر کیلوگرم گوشت خارجی را بیش از ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت برای دامدار ۱۰۰ هزار تومان است، اما سودجویان با نرخ ۸۰ هزار تومان از دامدار خریداری و با نرخ‌های گزافی در بازار عرضه می‌شود.
برای مشاهده خبر ” ابهام برگشت مرغداری راکد یا نیمه فعال ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =