واکسن بیماری مارک

مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت : تا سه ماه آینده ۹۰ میلیون دُز واکسن بیماری مارک طیور وارد می‌کنیم.
علیرضا اکبرشاهی در همایش روز جهانی تخم‌مرغ که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد ، اظهار کرد : استفاده از تخم‌مرغ در سبد غذایی مردم گنجانده‌شده است ، حفظ و تولید پایدار آن بستگی به فعالیت تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی دارد.
ایشان با اشاره به اینکه وضعیت استقرار فعالان حوزه تولید تخم‌مرغ خوب نیست ، گفت: یهکزار و هشتصد واحد تولید تخم‌مرغ در کشور وجود دارد که از این میزان حدود یک هزار و صد مورد متراکم هستند، به عبارتی حدود ۷۵ درصد این واحدها در بیش از هفت استان کشور متمرکز شده‌اند.
مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، سازمان دامپزشکی کشور تاریخ انقضای تخم‌مرغ را ۳۰ روزه اعلام کرد و گفت: به همین دلیل بحث واردات تخم‌مرغ به‌راحتی امکان‌پذیر نیست زیرا تولید این ماده غذایی فرآیند سختی دارد و به‌آسانی نمی‌توانیم واردات آن را دنبال کنیم.
اکبرشاهی : اینکه تخم‌مرغ در پردازش کنترل بیماری‌ها نقشی مهم دارد، افزود : ماهانه به چهار و نیم میلیون دُز واکسن بیماری مارک طیور نیازمند هستیم. برنامه‌ریزی بر این محور استوار است که طی دو یا سه ماه آتی ۹۰ میلیون دُز از این واکسن را وارد کنیم تا طی بازه زمانی ۱۸ ماه آینده با مشکلی مواجه نشویم.
وی انجام اقدامات لازم برای کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان را ضروری دانست و گفت: زیرا این بیماری موجب شده که طی سال‌های اخیر به‌جای صادرکننده به واردکننده تخم‌مرغ تبدیل شویم.
مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، سازمان دامپزشکی کشور به اهمیت مقابله با بیماری نیوکاسل پرندگان اشاره کرد و گفت: این بیماری به‌طور غیرمستقیم سالیانه حدود یک هزار و هشتصد میلیارد تومان به این صنعت ضربه وارد کرده است.
اکبرشاهی بابیان اینکه برای حفظ صنعت طیور و رساندن آن به تولید پایدار باید برنامه‌ریزی کنیم، افزود : ۱۳۰ واحد بسته‌بندی و آماده‌سازی در صنعت تخم‌مرغ کشور فعالیت دارند و ۱۱ واحد مجوز برای واحدهای تولید تخم‌مرغ پاستوریزه صادرشده است.
وی توضیح داد: بحث حمل‌ونقل در صنعت تخم‌مرغ بسیار مهم است به همین دلیل طبق پیگیری‌های انجام‌شده مقرر است از محل توسعه گلخانه‌ها وام با سود ۶ درصد در اختیار واحدهای مربوطه قرار داده شود.
مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور،سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر اینکه این سازمان برای هویت دار شدن تخم‌مرغ آمادگی دارد، گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد تا واحدهای غیرمجاز در این صنعت شناسایی شوند.

 

برای مشاهده خبر ” دارو های دامپزشکی در سمنان ” لطفا کلیک نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =