ورامین عاری از آنفلوانزا

ورامین عاری از آنفلوانزا
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین : با بررسی وضعیت واحدهای مرغداری و طیور اهلی و پرندگان مهاجر به تالاب های ورامین ، هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
جناب آقای عباسعلی سعیدیان در طی جلسه ای در خصوص مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد افزودند مقابله با بیماری های دام به ویژه بیماری های مشترک دام و انسان تنها وظیفه شبکه دامپزشکی نیست بلکه تمامی دستگاه های مرتبط موظفند به دلیل آن که این امر با سلامت عمومی جامعه مرتبط است وارد میدان شده و سهم خود را ایفا کنند.
شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مساله مهم و استراتژیکی است که لازم است تا با تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان ، بسترهای لازم برای پیشگیری از آن فراهم شود چرا که این بیماری علاوه بر آن که خسارات اقتصادی بسیاری به همراه دارد ، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر جدی مواجه می کند.
سعیدیان مهم ترین اصل در مقابله با این بیماری را اطلاع رسانی اعلام کرد و افزود : لازم است تا به منظور آگاهی جامعه به ویژه فعالان و تولید کنندگان طیور از خطرات و شیوه های مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد از ظرفیت شوراهای اسلامی ، دهیاران و بخشداران استفاده شود.
وی با تأکید بر سرعت بخشیدن به اقدامات پیشگیرانه در کنترل این بیماری گفت: صنعت تولید طیور علاوه بر آن که فعالیتی اقتصادی برای امرار معاش افراد جامعه به حساب می آید ، به دلیل آن که با سلامت جامعه و امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزودند :برای مقابله با بحران های ناشی از شیوع آنفلوآنزای پرندگان ، باید نگاه فرابخشی و فرا منطقه ای به موضوع داشت و در این زمینه باید هماهنگی و همکاری شهرستان های مجاور مد نظر قرار گیرد.
در راستای اطلاع رسانی ؛ آموزش و پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان لازم است تا اقلام فرهنگی و اطلاعات دقیق از شیوه های شیوع این بیماری تهیه و با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، این اقلام در مناطق مخلتف توزیع شود.
وی از واکسیناسیون رایگان طیور و پرندگان ،الزام واحدهای پرورش طیور برای رعایت استانداردهای لازم ،نظارت بر محل عرضه و فروش پرندگان زینتی و مراکز عرضه تخم مرغ به عنوان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق پرندگان اعلام کرد.
سعیدیان گفت: شبکه دامپزشکی با همکاری اداره محیط زیست گشت های مشترکی را برگزار کرده و نسبت به بررسی موارد مشکوک در مرغذاری ها و تالاب بندعلیخان به عنوان محل زمستان گذرانی پرندگان آبزی اقدام کرده اند که تا کنون هیچ مورد مشکوکی مشاهده و یا گزارش نشده است.
برای مشاهده خبر ” مقادیر بالای سم در ذرت آمریکایی ” لطفا کلیک نمایید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =