پول کنجاله در حساب مرغدار

پول کنجاله در حساب مرغدار

پول کنجاله در حساب مرغدار

 

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه مرغداران ناچار به تامین کنجاله سویا از بازار آزاد هستند، افزود: امروز کنجاله در بازار آزاد حتی به قیمت ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم هم پیدا نمی‌شود؛ در حالی که قیمت مصوب آن ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به بحرانی شدن بازار کنجاله سویا، گفت: امروز کنجاله در بازار آزاد حتی به قیمت ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم پیدا نمی‌شود.
ناصر نبی پور از بحرانی شدن شرایط بازار کنجاله سویا خبر داد و گفت: واردکنندگان پول این نهاده را از مرغداران گرفته اند، اما آن را تحویل نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه مرغداران ناچار به تامین این نهاده از بازار آزاد هستند، افزود: امروز کنجاله در بازار آزاد حتی به قیمت ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم هم پیدا نمی‌شود؛ در حالی که قیمت مصوب آن ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.
نبی‌پور دلیل این مساله را عدم تامین ارز اعلام و اضافه کرد: به گفته واردکنندگان ارز مورد نیاز آنان تامین نشده و به همین دلیل قادر به ترخیص محموله‌های خود نیستند.
وی با بیان اینکه مدتی هم اجازه واردات کنجاله سویا به دلیل واردات دانه‌های روغنی داده نشد، گفت: هدف این بود که کنجاله از این دانه‌ها در داخل استحصال شود که البته این کار هم انجام شده، اما میزان آن کافی نیست و باید واردات نهاده‌های دامی نیز صورت می‌گرفت.
مرغداران پول خود را به واردکنندگان داده‌اند و برای خرید از بازار آزاد با مشکل نقدینگی مواجه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که در بازار ذرت مشکلی وجود ندارد.
تخم مرغ چند؟
نبی‌پور همچنین قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ را بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب این کالا در هر کیلوگرم ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که ما نمی‌دانیم مبنای آن چیست؟
با این حال میانگین قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۶ هزار تومان است که حدود ۳ روز است به این قیمت رسیده و همچنان ۳ هزار و ۵۰۰ تومان با قیمت مصوب نیز فاصله دارد.
این در حالی است که صادرات تخم مرغ به صورت مرتب به عراق و افغانستان ادامه دارد، اما این امر نیز روی بازار داخل تاثیرگذار نبوده چرا که با مازاد شدید تولید مواجه هستیم.
برای مشاهده خبر ” کاهش واردات نهاده ها ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هجده =