کاهش قیمت تخم مرغ

مرکز طیوران فرزاد طلاکش دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار، از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار تومان بوده که نسبت به روزهای اخیر 500 تومان کاهش داشته است.

با توجه به نظارت غلط دستگاه‌های ذیربط بر قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری و اعلام نکردن نرخ مصوب قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌های خرده فروشی زمینه را برای سودجویی برخی افراد و افزایش قیمت در بازار فراهم می‌کند.

طلاکش ادامه داد: تا زمانی که قیمت بر روی تخم‌مرغ درج نشود، با مشکل نوسان قیمت در بازار روبه‌رو هستیم در حالیکه مرغدار سهمی از این افزایش نرخ ندارد.

این مقام مسئول با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی، قیمت واقعی هر عدد تخم‌مرغ در مغازه ‌ها را 500 تومان اعلام کرد.

وی با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌های دامی و مشکلات تولیدکنندگان در بازار تصریح کرد: با توجه به اعتراض کامیون‌داران و مشکلات حمل و نقل در روزهای اخیر، قیمت نهاده‌های دامی با نوساناتی در بازار روبه‌رو شد، این درحالی است که دولت می‌گوید ارز 3800 تومانی به واردات نهاده‌ها اختصاص داده شده و مشکلی در تأمین وجود ندارد.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در پایان با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ به نسبت قابل قبول است، گفت: با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، درخواست صنایع غذایی برای خرید تخم‌مرغ کاهش یافته و این امر در کنار کاهش مصرف در ماه رمضان عاملی برای استمرار کاهش قیمت تخم مرغ و ضرر تولیدکننده در بازار است.

شما میتوانید جهت آگاهی از خواص تخم بلدرچین اینجا کلیک نمائید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =