گرانی نرخ حمل و نقل ، عامل اصلی گرانی نهاده

گرانی نرخ حمل و نقل ، عامل اصلی گرانی نهاده

گرانی نرخ حمل و نقل ، عامل اصلی گرانی نهاده

مشاور اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور گفت: با توجه به تعطیلات سال نو میلادی انتظار می رود از اوایل ماه ژانویه 2020 ،بازار غلات منطقه دریای خزر بخشی از رونق خود را از دست بدهد.
 امیرحسین شاهمیر با اعلام این مطلب اظهارکرد : در منطقه دریای خزر هنوز معاملات غلات کاهش پیدا نکرده است و حجم انبوهی از این محموله‌ها از طریق بنادر ماخاچکالا و آکاتاوا جابجا می‌شود.
وی افزود: به دلیل عدم ثبات نرخ حمل و نقل کالا از روسیه نمی‌توان انتظار داشت که قیمت تمام شده اقلام وارداتی به ایران از جمله غلات و نهاده‌های دامی ثابت باقی بماند.
مشاور ارشد اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیورایران با تاکید بر تأثیر متغیر بودن شاخص قیمت حمل و نقل در نرخ نهایی محصولات وارداتی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی روسیه که منجر به یخ زدگی سطح رودخانه ولگا می‌شود، تعداد محدودی از کشتی‌ها حاضر به جابجایی محموله‌ها می‌شوند و همین امر زمینه بی ثباتی در قیمت حمل و نقل و افزایش این مؤلفه در قیمت نهایی محصولات را مهیا می‌کند.
شاهمیر ادامه داد: تلاش فروشندگان جهت ایفای تعهدات قراردادی خود برای تحویل محمولات غلات موجب می‌شود تا مسیرهای جایگزین (هرچند که دورتر باشند) برای تحویل بار به مشتریان انتخاب شوند که این امر افزایش تقاضا برای جابجایی کالا از بنادر ماخاچکالا را به دنبال داشته است.
وی افزود: بدون تردید افزایش تقاضا برای جابجایی محموله‌ها از بندر ماخاچکالا یکی از دلایل بالارفتن هزینه‌های حمل و نقل است.
شاهمیر درباره مشکلات واردکنندگان ایرانی غلات و نهاده‌های دامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خریداران ایرانی با مساله مدت دار بودن ثبت سفارش مواجه هستند و اگر در بازه زمانی مشخصی کالا را وارد کشور نکنند این مجوز ابطال می‌شود بنابراین تلاش می‌کنند تا با مذاکرات جدی با فروشندگان روسی آنها را متقاعد به تحویل محموله‌ها در اسرع وقت کنند.
برای مشاهده اخبار “ تامین مرغ و گوشت شب عید ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =