1600 تن صادرات تخم مرغ از آذربایجان شرقی

1600 تن صادرات تخم مرغ از آذربایجان شرقی

1600 تن صادرات تخم مرغ از آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۶۰۰ تن تخم مرغ خوراکی با نظارت‌های دقیق اداره کل دامپزشکی استان به کشورهای عراق و عمان صادر شده است.
امیرحسین بهداد اظهار کرد: در سال رونق تولید و در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی، از خرداد ماه سال جاری با آغاز روند صادرات تخم مرغ خوراکی تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی از واحدهای مجاز بسته بندی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی پس از انجام آزمایش های لازم و نظارت های بهداشتی، به مقصد کشورهای عراق و عمان صادر شد.
ایشان افزود: این میزان صادرات با صدور ۷۷ فقره گواهی بهداشتی توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره کل انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تخم مرغ خوراکی از طریق گمرکات استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، کردستان و هرمزگان صادر می شود.
بهداد خاطرنشان کرد: ۶ شرکت و واحد بسته بندی تخم مرغ در آذربایجان شرقی که دارای پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان هستند و نسبت به اخذ مجوز و تائیدیه اتحادیه مرغ تخمگذار اقدام کرده اند، در زمینه صادرات تخم مرغ خوراکی فعالیت دارند.

و دیگر بنا به اعلام اتحادبه مرکزی مرغداران میهن، شرکت پشتیبانی امور دام جهت خرید و ذخیره سازی مازاد تولید به صورت رسمی اعلام آمادگی نمودند.

اتحادیه میهن اعلام کرد پیرو گزارشات قبلی در رابطه با اخذ موافقت مسئولین تنظیم بازار جهت خرید مازاد تخم مرغ خوراکی، شرکت پشتیبانی امور دام جهت خرید و ذخیره سازی مازاد تولید به صورت رسمی اعلام آمادگی نمود.
این اتحادیه افزود : با توجه به تعطیلات پیش رو و اینکه اعلام قیمت جدید جهت خرید توسط شرکت پشتیبانی نیازمند مصوبه جدیدی می باشد، مقرر گردیده است تا زمان تصویب قیمت جدید که به صورت پلکانی قابل افزایش خواهد بود، خرید تخم مرغ طبق مصوبه قبلی با نرخ ۵۵۰۰۰ ریال از هفته جاری آغاز گردد و طی هفته آتی نسبت به بازنگری و تصویب قیمت جدید خرید اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
برای مشاهده خبر ” عرضه دام بدون کمبود ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =