مشارکت ، احیای صنعت دام

مشارکت ، احیای صنعت دام

مشارکت ، احیای صنعت دام
کوالالامپور- به منظور مقابله با کمبود گوشت گوساله بایستی بخش خصوصی با کمپانی های موجود شراکت کنند تا از این طریق بتوانند صنعت دام را زنده نگه دارند و به این بازار رونق بدهند.
به نقل از “کمیسیون رقابت مالزی”، در گزارشی که از بازار صنعت غذای این کشور وجود دارد مالزی شدیداً به واردات گوشت گوساله از استرالیا (90 درصد از گوشت تازه و منجمد) و هند (80 درصد از گوشت منجمد) وابسته است.
چنین وابستگی ای منجر به صعود قیمت ها و در نتیجه افزایش هزینه های زندگی می گردد. همچنین بر اساس گزارشات، تعداد کمپانی های صادر کننده در این دو کشور نیز بسیار محدود است و همین امر منجر به انحصار در بازار می گردد.
به توصیۀ “کمیسیون رقابت مالزی”، جدا از تضمین عرضۀ مداوم در بازار، بهتر است دولت تدابیر دیگری را برای تقویت تولید گوشت گوساله در داخل کشور اتخاذ کند. صنعت دام می بایست دوباره رونق گیرد و این کار از طریق مشارکت استراتژیک با بخش خصوصی و کمپانی های داخلی موفق در تولید گوشت گوساله صورت می گیرد. در واقع دولت نقش مهمی در ایجاد انگیزه و تشویق تولید کنندگان دام بومی و غیر بومی دارد.
“کمیسیون رقابت مالزی” در گزارش خود همچنین توصیه می کند که مالزی بایستی به منظور پایداری و ثبات در عرضه، علاوه بر دو کشور ذکر شده در جستجوی سایر کشورهای صادر کننده باشد و در این بازار رقابت بیشتری را ایجاد کند.
در مقایسه با مالزی که تنها 7 کشور برای واردات گوشت مورد تأیید هستند، سنگاپور 17 منبع دارد. 7 کشور مورد تأیید مالزی برای واردات کشورهای استرالیا، نیوزلند، هند، برزیل، پاکستان، امریکا و ژاپن هستند.
موضوع دیگری که در گزارش “کمیسیون رقابت مالزی” مطرح شده بود مسألۀ بهای خوراک دام بود که در مجموع تولیدات یکپارچه (integrated) به ازای هر گاو در حدود 10 درصد هزینۀ تولید، و در پرواربندی حدود 60 درصد از هزینۀ تولید را در بر می گیرد. در این گزارش توصیه شده که به منظور کاهش چنین هزینه هایی دولت باید سیاست های تولید خوراک دام یکپارچه را توسعه دهد. در این گزارش عنوان شده : “از آنجائیکه مالزی تولید کنندۀ دانه و غلات نیست، بایستی دو فراوردۀ تولید داخلی PKE و PKC که از فراورده های جانبی روغن پالم پس از گرفتن روغن از میوۀ آن هستند، در بازار داخلی و خارجی عرضه شود.”
همچنین برای ورود کارگزاران جدید به عرصۀ بازار بایستی انگیزۀ لازم را فراهم کرد و آنها را تشویق به این کار کرد تا به دنبال آن افزایش کارآفرین و فرصت های شغلی در کشور به وجود آید.
برای مشاهده خبر “ 1600 تن صادرات تخم مرغ از آذربایجان شرقی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در کانال مزرعه سبز از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =