قیمت گوشت وارداتی 400 هزار تومان

قیمت گوشت وارداتی 400 هزار تومان

قیمت گوشت وارداتی 400 هزار تومان

 

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کیفیت گوشت‌های وادراتی قابل قبول نیست و هر دستگاه دولتی و خصوصی که آن را وارد کرده باید پاسخگو باشد، دستگاه‌های نظارتی نیز به حوزه واردات گوشت گرم ورود کرده اند.
محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت: پیرو نشستی که با تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ داشتیم دغدغه این تولیدکنندگان را از وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی پیگیری کردیم و مشکلات موجود بررسی شد.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان قطعا میزان مصرف گوشت قرمز و مرغ افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: افزایش حجم و کیفیت تولید گوشت مرغ و تخم مرغ قطعا در قیمت آن نیز اثرگذار است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه گوشت قرمز وارداتی توزیع شده در میادین میوه و تره بار از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، عنوان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از گوشت‌های وارداتی گرم را چربی تشکیل می‌دهد و گوشت‌های بسته بندی شده وارداتی نیز وضعیت بدتری دارند و تا ۶۰ درصد برخی از آن‌ها را ناخالصی و استخوان تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه کیفیت گوشت‌های وادراتی قابل قبول نیست و هر دستگاه دولتی و خصوصی که آن را وارد کرده باید پاسخگو باشد، گفت: دستگاه‌های نظارتی نیز به حوزه واردات گوشت گرم ورود کرده اند.
عسکری با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ و تخم مرغ عدم تامین نهاده‌های دامی خصوصا کنجاله سویا است، عنوان کرد: در نشست امروز مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی کنجاله مورد نیاز مرغداران را تامین کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه با توجه به بازگردانی اختیارات حوزه بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی این وزارتخانه باید از نوسانات قیمتی موجود در بازار جلوگیری کند، اضافه کرد: از جایگاه نظارتی که داریم اشکالات و ایرادات را به دستگاه‌های اجرایی و مردم اعلام می‌کنیم. امیدواریم گزارشی که مقرر شده است وزارت جهاد کشاورزی طی چند روز آینده ارائه کند گزارش جامعی در راستای رفع مشکلات موجود باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی موانع پیش روی صادرات است هرچند که بر اساس قانون بودجه سنواتی و برنامه‌های توسعه‌ای نباید تعرفه صادراتی بر محصولات کشاورزی اعمال شود مگر به شرط اینکه این تصمیم از ۶ ماه قبل اطلاع رسانی شده باشد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا بازار‌های صادراتی خود را از دست ندهیم، زیرا این گونه کم کاری‌ها باعث می‌شود تولیدکنندگان آسیب ببینند، گفت: یکی از مباحث مطرح شده در نشست امروز در زمینه شکر بود، سالانه حدودا ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تن به شکر نیاز داریم که یک میلیون تن آن در داخل کشور تامین می‌شود. باید از چغندرکاران کشور حمایت کنیم، زیرا در حال حاضر انگیزه‌ای برای کشت ندارند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه مدیریت ضعیف عمل شده است، ادامه داد: بسیاری از دامداران از ماه‎‌های قبل اعلام آمادگی می‌کردند که قصد فروش دام مازاد خود به صورت تضمینی هستند، قبل از آغاز فصل بهار می‌توانستیم دام مازاد تولیدکنندگان را خریداری کنیم.
برای مشاهده خبر ” گوشت های منجمد به بندر رجایی رسید ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
گوشت های منجمد به بندر رجایی رسید

گوشت های منجمد به بندر رجایی رسید

گوشت های منجمد به بندر رجایی رسید

 

تخلیه و بارگیری ۱۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد در مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس آغاز شد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام هرمزگان گفت: این میزان گوشت گوساله منجمد با ۴۰۰ کانتینر از مبدا کشور بزریل به این بندر وارد شد.
عبدالرضا تقی‌زاده افزود: این محموله گوشت منجمد اکنون در حال بارگیری به سراسر کشور است.
تخلیه و بارگیری این کالای اساسی تا دو هفته آینده ادامه دارد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام هرمزگان گفت: روزانه حدود ۳۰۰ تن گوشت گوساله منجمد از مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس به سراسر کشور فرستاده می‌شود.
در تلاش هستیم تا ذخایر کالا‌های پروتئینی برای روز‌های پایانی سال و ماه مبارک رمضان به حد مطلوب برسد.
از ابتدای سال تاکنون ۵۰ هزار تن گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد به این بندر وارد و به سراسر کشور ارسال شده است.

گفتنی است؛ مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس بزرگترین بندر تجاری کشور به عنوان مهمترین مبدا ورودی کالا‌های اساسی است. این مجمتع بندری رتبه دوم واردات کالای اساسی در کشور دارد.

این در حالی است که دام زنده نیز به کشور وارد خواهد شد :

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بازرگانان برای واردات دام زنده از افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی فعال شده‌اند تا گوشت قرمز مشهد به نحو مناسب تامین شود.
محمد میری دیسفانی در این خصوص افزود: علاوه بر این از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات گوشت قرمز کشتار شده در کشورهای همسایه استفاده خواهد شد.
بخشی از گوشت وارداتی مشهد از کشتارگاه‌های زیر نظر اداره دامپزشکی کشورمان در کشورهای همسایه و یا دیگر کشورها تامین می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ۱۰ هزار تن گوشت برزیلی نیز دیروز وارد کشور شده است که مطابق سهمیه اعلامی، بخشی از آن طی هفته آینده به خراسان رضوی خواهد آمد.
برای مشاهده خبر ” بلاتکلیفی ذرت در بندر رجایی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
بلاتکلیفی ذرت در بندر رجایی

بلاتکلیفی ذرت در بندر رجایی

بلاتکلیفی ذرت در بندر رجایی

 

 

بازرسی کل استان هرمزگان در پی معطلی یک کشتی با ۶۷ هزار تن ذرت دامی در بندر شهید رجایی به موضوع ورود کرد و خواستار ‌ترخیص فوری این محموله شد.
 ‌در پی تاکیدات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر پیگیری برای تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و ترخیص آن­ها به منظور جلوگیری از کمبود کالا در بازار، پیرو بازدیدهای صورت گرفته از روند تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی و طی بررسی‌­های صورت گرفته مشاهده شد یک کشتی حامل ۶۷ هزار تن محموله ذرت دامی متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور به دلیل مشکلات موجود در تاییدیه­ کشور مبدا برای ارائه به دامپزشکی، از ماه‌­های گذشته تاکنون در لنگرگاه بندر شهید رجایی بلاتکلیف بوده که بر این اساس با ورود بازرسی کل استان پیگیری موضوع در دست بررسی قرار گرفت.
در همین راستا با توجه به دستور محمد اسمی بازرس کل استان هرمزگان مبنی بر بررسی و پیگیری موضوع جلسه­‌ای با حضور متولیان امر در محل بازرسی کل ­استان ­هرمزگان برگزار و ضمن بررسی مشکلات موجود، راه­کارهای لازم جهت ­رفع و برون رفت از وضعیت موجود ارائه شد.
بنابراین گزارش، در جلسه فوق تاکید شد که اقدام عاجل جهت ترخیص فوری محموله ۶۷ هزار تنی ذرت دامی در بندرشهیدرجایی صورت پذیرد و مراتب به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.
برای مشاهده خبر ” تامین مرغ و تخم مرغ شب عید ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
تامین مرغ و تخم مرغ شب عید

تامین مرغ و تخم مرغ شب عید

تامین مرغ و تخم مرغ شب عید

 

 

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: تخم مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد
حمیدرضا کاشانی درباره وضعیت بازار تخم مرغ، افزود: طبق برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این محصول تولید و به بازار داخلی عرضه می‌شود.
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن اظهار داشت: هرچند ماهانه میزان اندکی از این محصول صادر می شود، اما تخم مرغ مورد نیاز کشور تامین است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان خریداری می شود، این درحالی است که نرخ مصوب این محصول ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان درب واحدهای تولیدی و برای مصرف‌کنندگان نیز ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.
وی اضافه‌کرد: بر این اساس تولیدکنندگان روی هر کیلوگرم تولید بین سه‌هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان و روی هر شانه ۳۰ تایی نزدیک به هشت هزار تومان ضرر می‌دهند.
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی درب واحدهای تولیدی ۷۹ هزار تومان باید به فروش برسد، درحالی که ۷۰ هزار تومان به فروش می رسد؛ یعنی تولید کنندگان هر شانه تخم مرغ را ۲۰ درصد زیرقیمت مصوب به فروش می رسانند که ضرر هنگفتی را در پی دارد.
 کنون قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی در بازار بین ۹۵ تا ۱۱۰ هزارتومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
برای مشاهده خبر ” 5 روز تا تایید مدارک واردات ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
5 روز تا تایید مدارک واردات

5 روز تا تایید مدارک واردات

5 روز تا تایید مدارک واردات

 

رییس سازمان دامپزشکی گفت: تمام روسای دامپزشکی استان ها موظف هستند مدارک واردات نهاده های دامی را حداکثر در مدت ۵ روز تایید کنند.
 سیدمحمد آقامیری، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در پاسخ به گلایه برخی فعالان اقتصادی در خصوص معطلی نهاده‌ها برای تأیید سازمان دامپزشکی در استان‌ها گفت: طبق دستورالعمل اعلامی تمامی رؤسای ادارات سازمان دامپزشکی در سراسر کشور موظف هستند حداکثر تا ۵ روز نظر نهایی در مورد نهاده‌های دامی وارد شده را اعلام کنند.
ایشان در پاسخ به گلایه برخی از تجار در خصوص معطلی نهاده‌ها در بندرانزلی و برخورد سلیقه‌ای دامپزشکی گیلان تصریح کرد: ما هیچ گلایه‌ای در زمینه عملکرد دامپزشکی در واردات نهاده‌ها نداشته‌ایم و اگر مدیری در این زمینه طبق دستورالعمل به وظایف خود عمل نکند با آن شخص برخورد می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: به منظور تسریع در فرآیند ترخیص نهاده‌ها به استان‌ها اعلام شده که ضمن اخذ تعهد کپی از واردکنندگان فرآیند ترخیص با کپی مدارک هم انجام شود و در اولین فرصت اصل مدارک تحویل دامپزشکی مربوطه شود.
و همچنین اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ۲۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی متعلق به بخش خصوصی در انتظار تخصیص ارز است.
5 روز تا تایید مدارک واردات
در متن نامه این اتحادیه به رییس کل بانک مرکزی آمده است:
با عنایت به فرمایشات اخیر جنابعالی مبنی بر تخصیص بیش از ۶.۵  میلیارد دلار ارز نیمایی طی ۴۰ روز گذشته مراتب ذیل جهت  استحضار و دستور بررسی ایفاد می گردد:
۱- با وجود تاکید مقامات عالی کشور بر اولویت تامین و تثبیت قیمت کالاهای اساسی سفره مردم به استحضار می رساند، با وجود مکاتبات و پیگیری های متعدد طی نزدیک به دو ماه اخیر (تا تاریخ تنظیم این مکاتبه) هیچگونه ارز نیمایی قابل انتقال جهت واردات نهاده های دامی توسط بخش خصوصی تخصیص نیافته است.
۲- علاوه بر توقف حدود ۲۵ فروند کشتی کالاهای اساسی متعلق به بخش خصوصی در انتظار تخصیص ارز (حدود ۶۰۰ میلیون یورو)، به پیوست لیست بیش از ۱.۵  میلیارد دلار نهاده های دامی که در گمرکات کشور کوتاژ شده و بیش از دو ماه است که منتظر تخصیص ارز نیمایی بوده، به تفکیک شماره کوتاژ و ثبت سفارش جهت اطلاع تقدیم می گردد.
۳- با توجه به اینکه کالاهای اساسی به صورت عام و نهاده های دامی به صورت خاص مشمول قیمت گذاری دولتی بوده و تا حلقه آخر زنجیره تولید نیز تحت نظارت و کنترل می باشند، آیا ۶.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی (۲۸.۵۰۰ تومان) که تامین گردیده از حیث نوع کالا و قیمت گذاری از اولویت لازم در مقایسه با کالاهای اساسی مورد نیاز کشور برخوردار بوده یا خیر؟
۴- با توجه به تاکید ویژه بر مقابله با رانت و فساد در دولت محترم و شفاف سازی فضای اقتصادی کشور و همچنین تفاوت فاحش نرخ آن با نرخ ارز آزاد، استدعا دارد دستور فرمایید نسبت به انتشار مستمر لیست دریافت کنندگان ارز نیمایی در سامانه بانک مرکزی اقدام گردد.
۵- با توجه به تاکیدات مکرر بر وجود گشایش های ارزی، مزید امتنان خواهد بود حداقل نسبت به تخصیص و تامین فوری مطالبات ارزی تامین کنندگان کالاهای اساسی بخش خصوصی اقدام عاجل مبذول فرمایید.
برای مشاهده خبر ” افزایش تولید مرغ در گیلان ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
افزایش تولید مرغ در گیلان

افزایش تولید مرغ در گیلان

افزایش تولید مرغ در گیلان

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۸ درصدی تولید مرغ در مقایسه با سال گذشته در این استان از تولید بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه مرغ از ابتدای امسال خبر داد.
از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه مرغ در گیلان تولید شده که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش داشته است.
ایشان با اشاره به افزایش تولید و عرضه مرغ، افزود: با افزایش تولید و عرضه، قیمت مرغ کاهش محسوسی داشته و بازار به ثبات نسبی رسیده است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از تولید ماهانه ۶۰۰ تن مرغ در این استان خبر داد و اضافه کرد: از این میزان تولیدی ۲۴۳ تن در گیلان مصرف شده و مابقی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
گلشنی با اشاره به دپوی مرغ در گیلان و چالش‌های ناشی از آن، بیان کرد: برای حمایت از تولیدگران مرغ، طرح خرید مرغ مازاد در دستور کار گرفته و در این راستا بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار سنجی شده است.
در راستای حمایت از تولید کننده در ماه گذشته بیش از ۳۳۰۰ تن مرغ بومی آرین بالاتر از نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبان امور دام استان خریداری شده است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه عدم فروش مرغ موجب زیان مرغدار و تولیدکننده می‌شود، گفت: تضرر مرغدار و تولیدکننده امنیت و آرامش جوجه ریزی در ماه‌های آتی را دچار مخاطره می‌کند.
گلشنی خواستار خرید مرغ از سوی مردم شد و بیان کرد: برای حمایت از تولیدکننده و پیشگیری از چالش‌های احتمالی آینده در حوزه مرغ، مردم باید مشارکت داشته باشند.
برای مشاهده خبر ” 900 هزار تن تولید سالانه گوشت ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
900 هزار تن تولید سالانه گوشت

900 هزار تن تولید سالانه گوشت

900 هزار تن تولید سالانه گوشت

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: بنابر آمار سالانه بیش از ۹۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

مجتبی عالی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام و گوشت قرمز نداریم، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوار، قدرت خرید کاهش یافته است.

به گفته او، سالانه بیش از ۹۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که در صورت حمایت دولت نه تنها امکان خودکفایی در داخل وجود دارد، بلکه می توان مازاد تولید دام هم به کشورهای همسایه صادر کرد.

عالی قیمت کنونی هرکیلو دام سنگین را ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان و دام سبک ۱۵۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: براین اساس هرکیلو گوشت با نرخ ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزارتومان باید بدست مصرف کننده برسد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ادامه داد: با واگذاری امر تنظیم بازار گوشت به اتحادیه ها به سهولت می توان برای تنظیم بازار گوشت داخل و صادرات برنامه ریزی کرد.

او درباره آخرین وضعیت توزیع گوشت منجمد گفت: علی رغم آنکه گوشت های منجمد از بهترین استان های تولیدکننده در اردیبهشت و خرداد توسط پشتیبانی امور دام به جهت مازاد دام روی دست دامدار خریداری و ذخیره سازی شد، اما تقاضای چندانی برای خرید در بازار نیست. این در حالی است که کیفیت و قیمت گوشت های منجمد گوساله و گوسفند بسیار مناسب است به طوریکه قیمت هرکیلو گوشت منجمد ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزارتومان است.

 

برای مشاهده خبر ” پول کنجاله در حساب مرغدار ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
پول کنجاله در حساب مرغدار

پول کنجاله در حساب مرغدار

پول کنجاله در حساب مرغدار

 

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه مرغداران ناچار به تامین کنجاله سویا از بازار آزاد هستند، افزود: امروز کنجاله در بازار آزاد حتی به قیمت ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم هم پیدا نمی‌شود؛ در حالی که قیمت مصوب آن ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به بحرانی شدن بازار کنجاله سویا، گفت: امروز کنجاله در بازار آزاد حتی به قیمت ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم پیدا نمی‌شود.
ناصر نبی پور از بحرانی شدن شرایط بازار کنجاله سویا خبر داد و گفت: واردکنندگان پول این نهاده را از مرغداران گرفته اند، اما آن را تحویل نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه مرغداران ناچار به تامین این نهاده از بازار آزاد هستند، افزود: امروز کنجاله در بازار آزاد حتی به قیمت ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم هم پیدا نمی‌شود؛ در حالی که قیمت مصوب آن ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.
نبی‌پور دلیل این مساله را عدم تامین ارز اعلام و اضافه کرد: به گفته واردکنندگان ارز مورد نیاز آنان تامین نشده و به همین دلیل قادر به ترخیص محموله‌های خود نیستند.
وی با بیان اینکه مدتی هم اجازه واردات کنجاله سویا به دلیل واردات دانه‌های روغنی داده نشد، گفت: هدف این بود که کنجاله از این دانه‌ها در داخل استحصال شود که البته این کار هم انجام شده، اما میزان آن کافی نیست و باید واردات نهاده‌های دامی نیز صورت می‌گرفت.
مرغداران پول خود را به واردکنندگان داده‌اند و برای خرید از بازار آزاد با مشکل نقدینگی مواجه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که در بازار ذرت مشکلی وجود ندارد.
تخم مرغ چند؟
نبی‌پور همچنین قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ را بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب این کالا در هر کیلوگرم ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که ما نمی‌دانیم مبنای آن چیست؟
با این حال میانگین قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۶ هزار تومان است که حدود ۳ روز است به این قیمت رسیده و همچنان ۳ هزار و ۵۰۰ تومان با قیمت مصوب نیز فاصله دارد.
این در حالی است که صادرات تخم مرغ به صورت مرتب به عراق و افغانستان ادامه دارد، اما این امر نیز روی بازار داخل تاثیرگذار نبوده چرا که با مازاد شدید تولید مواجه هستیم.
برای مشاهده خبر ” کاهش واردات نهاده ها ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
کاهش واردات نهاده ها

کاهش واردات نهاده ها

کاهش واردات نهاده ها

 

میزان واردات نهاده های دامی کشور در 10 ماهه سال جاری با کاهش 17 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 12 میلیون و 91 هزار و 113 تن رسید.
ارزش واردات نهاده‌های دامی در 10 ماهه 1401، 5 میلیارد و 928 میلیون و 445 هزار و 527 دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.
گفتنی است؛ در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش بیش از 7 میلیون تن ذرت به ارزش بیش از 2 میلیارد و 839 میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 8 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 8 درصد رشد را تجربه کرده است.
بر اساس این گزارش، در 10 ماهه امسال بیش از یک میلیون و 844 هزار تن جو به ارزش بیش از 795 میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی و ارزشی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب 33 درصد و 4 درصد کاهش را تجربه کرده است.
همچنین میزان واردت کنجاله سویا نیز در 10 ماهه امسال بیش از یک میلیون و 111 هزار تن به ارزش بیش از 699 میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب کاهش 47 درصدی و 39 درصدی داشته است.
بر اساس این گزارش؛ از فروردین تا دی ماه 1401، بیش از دو میلیون و 61 هزار تن دانه سویا به ارزش بیش از یک میلیارد و 594 میلیون دلار وارد شده که در مقایسه به دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب دو و 21 درصد رشد داشته است.
برای مشاهده خبر ” حمایت پرورش دام در گلستان ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.
حمایت دام

حمایت پرورش دام در گلستان

حمایت پرورش دام در گلستان

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: طرح پرورش قراردادی دام و طیور در گلستان در حال اجرا بوده و تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین زیرپوشش این طرح قرار گرفته است.
محمد برزعلی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۱۸۳ طرح در حوزه کشاورزی در دهه فجر امسال اجرا شده که بیش از ۱۰ هزار خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.
طبق گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان برای اجرای این طرح‌ها هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و هزار و ۲۵۵ شغل هم ایجاد شده است.
این طرح‌ها در بخش‌های دامی، صنایع تبدیلی، آب و خاک، تولیدات گیاهی و شیلات بوده است.
برزعلی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: طرح پرورش قراردادی دام و طیور در گلستان در حال اجرا است و تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: علاوه بر آن، پرورش ۱۰ هزار راس دام که بیشتر سبک هستند، در قالب کشاورزی قراردادی با همکاری بهره برداران اجرا خواهد کرد.

طبق گفته وی از ابتدای امسال ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در گلستان تولید و به بازار عرضه شد.

برای مشاهده خبر ” اولویت حمایت با مرغ بومی ” لطفا کلیک نمایید .
شما میتوانید با عضویت در ” پیج بلدرچین مزرعه سبز ” از آخرین قیمت های بازار باخبر شوید.